Waarom geven we (muziek)les zoals we lesgeven? Wat is ons doel en als we met open blik opnieuw kijken naar onze methodes en lesstructuren; wat zouden we dan willen veranderen?

Ik heb vele cursisten mogen lesgeven en op meerdere muziekscholen en verenigingen gewerkt. Bovenstaande vragen intrigeerden mij en leidden uiteindelijk, na 20 jaar saxofoonles geven, tot het schrijven van het boek Hoe je als muzikant een bloeiende lespraktijk opbouwt.

Klik hier om het boek te bestellen

*Bestellen kan ook via deze link bij Harry Bakker Saxofoons

Onderwerpen waar ik over schrijf:

  • Cocreatief lesgeven: hoe kun je als docent samen met je cursist de lessen vormgeven. Lees hiervoor ook het artikel Lesgeven? Een kwestie van samenwerken! geschreven voor het Cultureel Kapitaal.
  • Oorzaken van (de)motivatie bij cursisten en hoe je hiermee om kunt gaan als docent.
  • Reacties van cursisten waarin ervaringen van hun muzieklessen worden gedeeld.
  • Voorbeelden van werkvormen en lessituaties uit mijn eigen praktijk.
  • Jouw kracht als docent en hoe je je daarin kunt profileren.

Ik ben oprichter van de Saxschool Utrecht Leidsche Rijn.
Neem een kijkje op de site om mijn visie in de praktijk te zien!
Ik hoop met mijn verhalen nieuwe inspiratie te geven en bij te dragen aan de ontwikkeling van docenten. We hebben een fantastisch vak wat nog veel beter onderkend kan worden in Nederland.
Neem voor meer informatie of advieswerk contact met mij op